Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – podstawy
11 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Czym jest i co może Ci dać marketing internetowy?
18 maja, 2017

Pierwsze wrażenie, jest czymś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, kiedy idziemy na dyskotekę, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze bazuje także home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup mieszkania, przypuszczalnie zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, a więc wypada podjąć wszelkie działania, by nasz dom wyglądał zniewalająco. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, więc warto omówić problem z profesjonalistami od home stagingu. Ale spokojnie – wystartujmy od tego kiedy i w jakich okolicznościach zaczęto o nim mówić.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, właścicielka firmy, która projektowała wnętrza. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas wypatrywała patentów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszelkie wymagane prace remontowe, posprzątać cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Dlaczego tak się stało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie prawdopodobnego klienta jest o wiele lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie specjalistów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a branża o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z całą pewnością jest autorką szanowanych prac na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i odnalazł się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków mieszkańcy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy również przekonali się, że mogą wiele zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po starannym zadbaniu o nieruchomość.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wynikało to z tego, że nasi rodacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś
Przez 45 lat, home staging zmieniał się niemal codziennie, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy działają na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wypracowała precyzyjny model, ale korzystający z niego musieli reagować na kaprysy ulegającej przemianom mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko prace wpływające pozytywnie na urodę mieszkania. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego Klienta. Już w czasach wprowadzania na rynek nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może skłonić ewentualnego nabywcę do obejrzenia domu. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po dokładnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie plany Barbary Schwarz zakładały, że wiele zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak wiele osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być okropny zapach w mieszkaniu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej wynająć specjalistów z agencji nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza posesja prezentowała się jak najlepiej.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok